Nyheder

October 31, 2023

The Future of Live Sports Content: Expanding Beyond Live Broadcasts for at imødekomme kravene fra digital-medie multitasking

Andreas Nielsen
WriterAndreas NielsenWriter

Introduktion

Den næste generation af yngre, live sports-tv-fans engagerer sig i digital multitasking-adfærd, som kræver, at der skabes mere kortvarigt, sportsrelateret indhold for at bevare deres interesse. Brancheledere erkender dette behov, hvor næsten 80 % mener, at sportsindhold bør udvides ud over direkte sportsudsendelser og -udsendelser.

The Future of Live Sports Content: Expanding Beyond Live Broadcasts for at imødekomme kravene fra digital-medie multitasking

Fremtiden for live sportsindhold

Ifølge en undersøgelse blandt 150 ledere foretaget af Altman Solon, mener 74 % af branchens ledere, at live sportsindhold vil blive tilført andre medieoplevelser. Dette kunne omfatte bedre statistikker, nye fordybende funktioner, personligt indhold, fanloyalitetsfunktioner og bundling af relaterede formater såsom spil, podcasts og nyheder.

Fremkomsten af ​​digital-medie multitasking

Væksten i digital-medie multitasking-adfærd er tydelig, hvor 57 % af forbrugerne regelmæssigt surfer på internettet, 50 % bruger sociale medier, 43 % sender beskeder til folk og 31 % bestiller mad. Især yngre live-sportseere forventes at kræve endnu mere, efterhånden som deres multitasking-adfærd eskalerer.

Imperativet for multiplatform-indholdsoplevelser

Forfatterne af rapporten understreger, at yngre årgange bruger 1,5 gange flere timer online sammenlignet med ældre generationer. Dette understreger behovet for, at sportsmedier leverer indholdsoplevelser på flere platforme for at imødekomme yngre seeres præferencer.

Udgifterne til sportsgebyrer

Efterhånden som sportsgebyrer for tv-netværk og streamingplatforme fortsætter med at stige, bliver forhandlingerne om sportsrettigheder mere konkurrencedygtige. For eksempel er en ny runde af forhandlinger om NBA-sportsrettigheder planlagt til at starte, hvor tv-baserede ESPN- og Turner-netværk vil fremsætte aggressive forslag for at bekæmpe den voksende konkurrence fra Apple TV+, Amazon Prime Video og bevare den store sportsejendom. Det forventes, at sportsgebyrer for NBA vil slå nye rekorder.

Konklusion

I den digitale tidsalder er efterspørgslen efter kortvarigt sportsindhold stigende på grund af den digitale multitasking-adfærd hos yngre live sportsseere. For at følge med denne efterspørgsel skal sportsmedier udvide sig ud over direkte sportsudsendelser og inkorporere andre medieoplevelser. Derudover kræver stigningen i digital-medie multitasking levering af multiplatform indholdsoplevelser. Efterhånden som sportsafgifterne fortsætter med at stige, bliver forhandlingerne om sportsrettigheder mere konkurrencedygtige, hvilket understreger behovet for, at tv-netværk og streamingplatforme fremsætter aggressive forslag om at bevare værdifulde sportsejendomme.

About the author
Andreas Nielsen
Andreas Nielsen
Om

Med en rig spillebaggrund og en stærk følelse af dansk stolthed omformer Andreas online casino guides. Ved at flette lokale nuancer med globale standarder sikrer han, at hver spiller oplever et strejf af Danmark i hans arbejde.

Send email
More posts by Andreas Nielsen
undefined is not available in your country. Please try:

Seneste nyheder

Løft dartoplevelsen: CDC samarbejder med ALT Sports Data for revolutionerende væddemålsintegration
2024-09-02

Løft dartoplevelsen: CDC samarbejder med ALT Sports Data for revolutionerende væddemålsintegration

Nyheder